Trainen tot de max!

De zomer komt er weer aan, tijd voor wat workouts in de sportschool. Ga aan de slag met squats, sit-ups en rondjes hardlopen en binnen de kortste keren boek jij resultaat. Naast het sporten zijn er nog een aantal andere dingen die we kunnen doen voor prachtige buik, benen en billen! Check snel de rest van het artikel om hier achter te komen!

Billen en benen

Een vervelende huidkwaal, waar bijna alle vrouwen wel mee te maken krijgen, is cellulitis! Cellulitis staat ook wel bekend om het sinaasappelhuidje, omdat de huid ontzettend bobbelig en een beetje ruw aanvoelt. Cellulitis ontstaat door uiteenzetting van de vetcellen die zich onder de huid bevinden. Er ontstaan kleine deukjes tussen de cellen en dit is te zien op ons huidoppervlak. Gelukkig zijn er een aantal mogelijkheden om er van af te komen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een heerlijke massage van vriendlief, die tevens werkt tegen cellulitis? Door zachtjes een crèmepje in de billen en bovenbenen te wrijven zal de cellulitis verminderen. Daarnaast is het van belang om gezond te eten en voldoende te sporten. Laat de vetten en suikers liggen en ruil ze om voor een gezond stuk fruit of groente. De combinatie van het sporten, gezond eten en de crème zal voor een mooi resultaat zorgen.

Maak het sporten leuker met muziek! Zet wat goede nummers op je SD kaart en neem ze overal mee naar toe. Beweeg op het ritme van de muziek en je zult zien dat je energie behoorlijk zal toenemen!

Je kunt tevens ook thuis aan de slag met sporten. Koop een yogamatje en zoek wat handige oefeningen op via internet. Met een handig iPad toetsenbord heb je geen problemen meer met je touchscreen en heb je zo de juiste oefening gevonden. Geen Apple maar Samsung? Ga dan voor een handige Note 3 Neo hoes met een handige steun.

Platte buik

Wie wil dat nou niet, een mooie platte en gespierde buik? Helaas moeten we wat bezoekjes aan de sportschool brengen om zo’n buikje te krijgen. Zorg voor een goede balans tussen gezond eten en sporten en je bent al een goed eind op weg.

Een klein voordeel van de buikspier is dat deze vaak ook intensief gebruikt wordt bij andere oefeningen. Je traint dus in feite je buikspieren, terwijl je met een andere oefeningen bezig bent. De kettlebell work-out is een voorbeeld van een oefening, waar je meerdere spieren tegelijk kan trainen met slechts één oefening.

Ook bij de buik geldt: zo min mogelijk snoepjes en koekjes! De suikers en vetten in deze producten belemmeren de strakke buik, zodat je eeuwig kunt blijven sporten. Kies voor wat lekkere snoeptomaatjes of een smoothie, zodat je de gezonde trend vasthoudt.

Wat is jouw workout routine?

Share:

4 Comments

  1. Anneleen
    May 12, 2014 / 8:23 am

    Als mijn thesis deze week binnen is moet ik ook terug meer bewegen… Mijn abo op de fitness is echter afgelopen en sinds het jaar om is is een studentenabo geen optie meer, maar de volle prijs voor de sportschool bij mij in de buurt is véél te hoog, dus spinnen is voorlopig geen optie meer 🙁 Terwijl ik dat echt zo fijn vond om te doen! Het is doodgaan, maar nadien voelde ik me altijd super :d
    Dus ben ik op zoek naar iets anders… Ik haat lopen heel erg hard (daar heb ik echt een grote afkeer van) maar ik ben aan het overwegen het nog eens een kans te geven met een ‘start to run’ programma… En voorts meer/langer met de hond wandelen en hopelijk iets minder snoepen :p

  2. beauties
    May 12, 2014 / 10:20 am

    fietsen met weerstand 🙂

  3. Zoë-Amber
    May 12, 2014 / 11:57 am

    Sporten – meest gehate en meest nodige uiterlijk-bezigheid.
    Ik ga drie keer in de week naar de fitness (poging tot) voor cardio en krachttraining.
    En dan nog twee keer een uurtje Pilates.

    Maar een zomerbody? Nog lang niet 🙁

  4. May 20, 2014 / 7:28 pm

    Ik ben sinds 2 maanden 2x per week naar de gym aan het gaan, getting ready for summer! En ik merk al resultaat 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *